Tuesday, December 7, 2010

Chocolate chip cookies

I looove cookies! Cred ca pot sa spun ca sunt preferatele mele. As putea manca in fiecare zi. Si acum, in timp ce scriu aceasta postare, guess what? mananc cookies! Yumm! Sunt fragede, dulci, dar nu exagerat de dulci si merg de minune cu o cana de lapte rece (nu-mi place laptele cald) cacao, cafea sau chiar ceai;) Insa la cat de mult imi plac, trebuie sa va marturisesc ca e prima data cand le fac. Ce bataie de cap, si ce emotii am avut! Nu va speriati, nu sunt greu de preparat, doar eu m-am complicat cautand reteta perfecta si incercand sa obtin the perfect shape. Dupa ore de cautari, comparari si cugetat there you have it, my chocolate chip cookie recipe:

Ingrediente pentru aprox 30-40 de cookies:
un cub de Rama Maestro
3/4 pahar de zahar
1pahar si 1/2 faina
1 linguraita praf de copt
1/2 lingurita sare
1 pliculet de zahar vanilat
2 oua
3/4 ciocolata de menaj razuita sau taiata bucatele
(pahar normal de 250ml)

Mai jos vedeti ingredientele folosite de mine:

Am maruntit ciocolata cu cutitul
Margarina se scoate din frigider cu o ora inainte de a prepara aluatul, apoi se taie cubulete, se amesteca cu mixerul impreuna cu zaharul si zaharul vanilat cam 2 minute. Daca nu aveti mixer puteti folosi lingura de lemn sa le omogenizati, dar evident va dura mai mult.
Adaugam ouale si mai amestecam 2 minute.
La viteza minima adaugam faina cernuta cu sarea si praful de copt. Cand faina e incorporata perfect adaugam ciocolata si mai amestecam putin.
Cu ajutorul unei linguri si a degetelor (sau doua linguri, sau lingurite, cum vreti) punem compozitia in tava tapetata cu hartie de copt. Lasati distanta intre gramajoare! Nu le aglomerati caci cresc forte mult si se vor lipi intre ele!
Se coc aproximativ 10 minute, dar mai bine keep an eye on them, cand sunt rumeniti la margini sunt gata. Try not to overcook them! Chiar daca sunt moi se vor intari dupa ce se racesc. Dupa ce se scot din cuptor se lasa sa sa raceasaca putin in tava apoi se transfera pe un gratar de bucatarie sau farfurie sa se raceasca complet.Am pregatit aceste prajiturele drept cadou de Sf. Nicolae, de aceea le-am facut mai maricele cam cat un CD si le-am pus in plicuri pentru cduri pe care am desenat un mos:) Trebuie sa incercati si voi aceasta reteta, sunt Divine! Happy Cooking!


Photos by me.

2 comments: