Monday, November 29, 2010

Advent & first DIY

Ieri a fost prima duminica de Advent. Iar eu cum sunt o Christmas Freak, deja de sambata dimineata am inceput sa ma agit ca coronita sa fie gata, am sa va arat si voua cum am facut-o, acesta fiind primul proiect Do It Yourself de pe blog, dar si primul din seria "pregatiri de craciun":) Dar first things first sa vorbim putin despre Advent. Adventul este perioada precedenta craciunului si dureaza patru saptamani, semnificand perioada de pregatire pentru Craciun. Cuvantul Advent provine din latina "adventus" si inseamna "venire". Prima coronita de advent a fost pregatita in 1860 si era compusa dintr-o coroana mare din crengi de brad si 24 de lumanari, cate una pentru fiecare zi precedenta Craciunului. Cu timpul s-a redus numarul lumanarilor la 4, cate una pentru fiecare Duminica. Conform traditiei lumanarile trebuie sa fie de culoare mov respectiv una roz, movul semnificand cainta iar rozul, care se aprinde in a treia duminica semnificand fericirea, bucuria. Cele patru saptamani simbolizeaza asteptarea de 4000 de ani a poporului evreu. Gata cu istoria, sa trecem la treaba. In primul rand veti avea nevoie de o coronita din crengi de brad (eu am cumparat-o de la o "florarie de cartier" cu 5 lei) sau doar de niste crengute de bard (anul trecut nici eu n-am avut coronita doar crengute!). Veti mai avea nevoie de 4 lumanari, de care doriti, anul acesta am cumparat simple, albe, anul trecut am avut mai mari, galbene sau puteti urma traditia cumparand 3 mov, violet si una roz. Aceste doua elemente sunt esentiale (coronita si lumanarile) in rest nuprea conteaza cu ce ornati coronita, puteti folosi diferite materiale si culori dupa placul vostru. Hai sa va arat cum am procedat eu si ce a iesit:
Aceasta este coronita, foarte frumoasa si forte bine realizata. Acestea sunt elementele de decoratiune pe care le-am folosit, vedeti aici o tava pe care sa pun coronita, niste ghirlande cu floricele de plastic, lumanari, in punga aceea sunt flori uscate parfumate, si niste ornamente de craciun din lemn.Prima data am pus ghirlanda, doar una.
Apoi am pus lumanarile.
Am adaugat florile uscate si decoratiunile de craciun.
Si gata. Foarte simpla dar de efect, si daca ati putea simti ce bine miroase!
Aseara am aprins prima lumanare. A fost foarte frumos. Abia astept craciunul, sper ca si voi! Revin cat de curand cu alte idei de craciun! Happy crafting!





Fotografii realizate de mine (cum sunt de altfel toate de pe acest blog, la care nu am pus sursa) in afara de ultimele doua care sunt ale lui Pataki, evident!;)


No comments:

Post a Comment